București, 25 iulie 2018: Nordic Food, una dintre cele mai mari companii în domeniul distribuției produselor alimentare premium, oferă, printr-o divizie specializată, soluții complete pentru lansarea
și funcționarea unui business din piața de cofetărie. Compania colaborează cu majoritatea
profesioniștilor din industrie, oferindu-le ingrediente, accesorii, consultanță de specialitate prin
echipa de tehnologi (cofetari și patiseri cu experiență), pregătire prin seminarii și master class-uri.
Odată cu achiziția Dupont Ingredient, Nordic Food închide cercul serviciilor destinate cofetăriilor, și
vine în sprijinul acestora și cu o gamă complexă de accesorii (tăvi, forme, ustensile) și consumabile
profesionale.
Nordic Food oferă soluții complete pentru piața de cofetărie, după achiziția Dupont Ingredient:
Compania oferă ingrediente de calitate deosebită, accesorii și consultanță pentru business-urile
de cofetărie din România
Segmentul Cofetării Nordic Food reprezintă 47% din business-ul Diviziei Food Service și a
înregistrat o cifră de afaceri de peste 38 milioane de lei, în 2017
Românii încep să aprecieze calitatea deserturilor în detrimentul cantității, ingredientele
naturale și mai puțin dulci
Segmentul dedicat pieței de cofetărie are o pondere de 47% din afacerile Diviziei de Food Service din
cadrul Nordic Food și a înregistrat o cifră de afaceri de 38 milioane de lei în 2017 (aprox. 8,2 milioane de euro), în creștere cu 19% față de 2016, când s-au înregistrat afaceri de 32 milioane lei (6.9 mil euro).
„Ne-am asumat încă de la început rolul de formatori și continuăm să facem acest lucru cu multă
seriozitate și consecvență. Orice cofetărie care folosește soluțiile Nordic Food beneficiază de
consultanță de specialitate, iar asta înseamnă că prin echipa noastră identificăm ingredientele,
rețetele și meniurile care să asigure succesul. Credem în calitate și ne concentrăm pe educarea pieței
în această direcție. Vom continua să aducem ingrediente inovatoare, să conectăm piața de cofetărie
românească la trendurile internaționale și vom mai lansa câteva produse sub brand propriu, până la
final de an”, afirmă Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food România.
Nord Food este distribuitorul exclusiv în România pentru mai mult de 40 de producători
internaționali de produse premium destinate pieței de cofetărie și patiserie, printre acestea
numărându-se brand-uri precum Elle&Vire, Valrhona, BHB, Cassiba, Icam, Hulala, Eurovo etc.
Portofoliul destinat segmentului de cofetărie înclude: frișcă, unt, ciocolată, semipreparate (blaturi,
coji de patiserie – tarte, eclere, choux-uri, vol-au-vent), specialități de brânzeturi (cremă de brânză,
mascarpone), făină de patiserie și anumite specialități, lapte, fructe (proaspete, congelate, confiate,
uscate, pireuri), zahăr, specialități din zahăr (vanilat, pudră, invertit), decorațiuni, glazuri, creme,
ingrediente specializate, coloranți alimentari și accesorii (tăvi, forme, spatule etc).
Piața începe să se orienteze spre calitate
Deserturile ușoare, cu ingrediente de calitate, naturale, au început să câștige teren în preferințele
consumatorilor români. Dacă în urmă cu câțiva ani, prăjiturile cu ciocolată erau în topul preferințelor, astăzi se poate observa o cerere mai mare pentru mousse-ul aerat sau prăjiturile cu fructe.
Deserturile mici, dar rafinate, cum sunt macarons-urile, sunt mult mai apreciate decât prăjiturile
mari, de 150–200g. Se mai poate observa o cerere pentru deserturile fără zahăr sau cu puțin zahăr,
dar și o atracție mai mare către deserturile tradiționale, reinterpretate cu ingrediente moderne.
„Obiceiurile de consum s-au schimbat în ultimii 25 de ani, de când Nordic Food este în această piață.
Tot mai multe cofetării se aliniază trendului natural și au început să includă în ofertă produse cu
ingrediente naturale sau ingrediente premium. Oamenii apreciază calitatea și o pun mai presus de
cantitate, iar acest comportament arată că atât piața, cât și consumatorii, au un anumit grad de
maturitate și educație,” subliniază Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food România.
Despre Nordic Food
Nordic Food a fost înființată în anul 1994 cu 100% capital românesc, sub denumirea de Nordic
Import-Export. Astăzi, Nordic Food este o companie de vânzări, marketing și merchandising cu
acoperire națională.
Partenerii Nordic Food sunt în principal producători puternici din întreaga lume. În portofoliul
companiei se găsesc astăzi 2.500 de produse alimentare premium împărțite în cinci categorii:
produse proaspete, produse uscate, fructe&legume, produse congelate și ingrediente specializate.
Produsele internaționale premium ajung în toată țara prin intermediul celor 1.300 de clienți direcți și
25 de subdistribuiori Nordic Food. În total, compania a ajuns astăzi la un număr de 244 de angajați.
Despre Nordic Group
Nordic Group a fost înființat în anul 1991 și a ajuns astăzi la o cifră de afaceri de 342 de milioane de
lei, 18.450 de clienți, 2.700 de produse, 200 de branduri și 540 de angajați.
Grupul este format astăzi din patru companii de sine stătătoare:
Nordic Food: A luat naștere în anul 1994.
Nordic Logistic: O companie înființată în urmă cu 10 ani care a ajuns la o suprafață de depozitate de
8.000 de metri pătrați. Nordic Logistic transportă 45% alimente de bază, 30% produse proaspete,
10% produse congelate și 15% fructe și legume proaspete.
Nordic PetFood Production: Este producătorul numărul 1 în România de hrană uscată pentru câini și
pisici. Brand-uri Nordic PetFood Production sunt Skipper, Cookie și Kirby Cat.
Nordic Petfood Distribution: A fost Lansată în anul 2005 și este specializată în importul și distribuția
de produse petfood și petcare de calitate superioară.
No Comments